Генплан Харкова: у місті змінять транспорту систему

Харків транспортний

У попередній статті, присвяченій Генплану, ми розглядали створення "Зеленого каркасу". Про те, крім зелених зон, одна з вимог для комфортного і сучасного міста – продумана система транспорту. 

Згідно з новим Генеральним планом Харкова, який розробляє харківська група архітекторів разом з британським архітектором Норманом Фостером та його командою, транспортна інфраструктура міста зазнає багатьох змін, передає СтройОбзор.

Як розповів мер Ігор Терехов, спеціалісти у сфері транспорту працюють над створенням у перспективі пішохідних вулиць в історичній частині міста, розробкою веломаршрутів, підземних та багаторівневих паркінгів.

З’єднати центр і окраїни

Згідно зі стратегією розвитку міста, головною метою оптимізації транспортно-дорожньої мережі є забезпечення транспортних зв'язків периферійних районів міста між собою, крім транзитних потоків транспорту через центр. Це скоротить час руху між периферійними районами і дозволить за рахунок зменшення трафіку реорганізувати транспортну структуру центру із створенням пішохідних зон та велодоріжок.

Схема основних транспортних магістралей

Для цього попередніми Генпланами Харкова пропонувалися різні варіанти пробивання хордових магістралей через незабудовані або мало забудовані території, а також будівництво транспортних тунелів під центральною частиною міста, що піднімається по рельєфу. Унаслідок різних причин жоден із цих варіантів реалізований не був, а траси, що пропонувалися для пробивання транспортних магістралей, поступово забудовувалися.

Зараз спеціалісти пропонують різні варіанти рішення:

визначення можливих трас хордових або кільцевих магістралей в обхід центру з мінімальним знесенням за рахунок смуг відчуження внутрішньоміських залізниць, територій промпідприємств, що не діють, не впорядкованих прибережних зон харківських річок;

враховуючи практично вичерпану пропускну спроможність існуючих радіальних магістралей поза центром, визначення трас вулиць-дублерів;

пробивання транспортних тунелів під центральною частиною міста з виходом на існуючі радіальні магістралі та вулиці-дублери, що пробиваються;

визначення першочергових напрямів реконструкції вулично-дорожньої мережі, реалізація яких дасть найбільший ефект у найближчому майбутньому та на яких необхідно зосередити фінансові та технічні ресурси.

За словами мера, все зараз ведеться розробка траси внутрішнього кільця міста Харкова. Це допоможе забезпечити відведення транзитних транспортних потоків від центральної частини міста та його розвантаження.

«Концепція нової транспортної моделі, яка буде запропонована, є вкрай важливою, оскільки є каркасом до внесення змін до Генерального плану міста Харкова. Цього року ми надамо наші пропозиції харків'янам для їх залучення та рекомендацій», - прокоментував Ігор Терехов.

* * *

У наступній статті ми розглянемо, як будуть відновлювати та модернізувати житловий фонд.