Посадовцям метрополітену повідомлено про підозру у службовій недбалості
В.о. начальника КП «Київський метрополітен» і керівнику служби колії, тунельних споруд і будівель вручили підозри у справі щодо ситуації, яка виникла на перегоні між станціями метро «Деміївська» – «Либідська».
Про це повідомили у прокуратурі Києва, передає СтройОбзор.
Досудовим розслідуванням встановлено, що неналежне виконання посадових обов’язків вказаними працівниками метрополітену призвело до розгерметизації тунелю, наявності тріщин у стінах тунелю та його подальшого підтоплення на ділянці київського метро в межах Оболонсько-Теремківській лінії. Посадові особи не проводили огляд тунелів, обстеження та спостереження за ослабленими конструкціями та спорудами, що призвело до потрапляння води до тунелю на перегоні між станціями метро «Деміївська» - «Либідська», появи утворень (сталактитів), вимивання та порушення цілісності гідроізоляції тунелю метро протягом тривалого часу. Наслідком вказаних цій стало поступове руйнування окремих елементів тунелів.
Внаслідок цього 8 грудня 2023 року столичною владою ухвалено рішення про зупинення руху поїздів Оболонсько-Теремківською лінією метро на відрізку між станціями метро «Либідська» та «Деміївська».
Під час досудового розслідування слідчими та прокурорами проведено значний обсяг слідчих та процесуальних дій - проведено пожежно-технічну, металів, речовин та сплавів, комплексні комп’ютерно-технічну, судову інженерно-технічну, комісійні будівельно-технічну та економічну експертизи. За результатами проведених експертиз встановлено, що експлуатація тунелю метро між станціями «Деміївська» та «Либідська» є неналежною та не відповідає будівельним нормам та правилам.
Через існування потенційної загрози виникнення надзвичайної ситуації техногенного характеру рух метрополітену на вказаній ділянці було зупинено. На ділянці між станціями «Либідська» - «Теремки» було організовано перевезення населення дублюючими маршрутами наземного транспорту.
Як наслідок, лише за період з грудня 2023 року до березня 2024 року міському бюджету завдано збитків у розмірі понад 138, 5 млн грн. КП «Київський метрополітен» через закриття станцій метро недоотримав доходи у сумі майже 26 млн грн.
Ситуацію прокоментували в КМДА.
"За результатом проведених досліджень, які на цей час дооформлюються, підтверджено, що під час зведення конструкції тунелю не було виконано хімічного закріплення ґрунтів. Також виявлено відхилення від проєктних рішень при будівництві тунелю, зокрема розміри тюбінгів оправи тунелю та частина лоткових блоків не відповідають проєктним. Водночас експерти підтверджують, що всі необхідні регламентні роботи з утримання та експлуатації перегінного тунелю виконувалась у повному обсязі", - йдеться у повідомленні.
В КМДА додали, що зважаючи на очевидний політичний тиск, «Київський метрополітен» наполягає на неупередженому розслідуванні і готовий до співпраці з правоохоронними органами. Разом із тим керівництво столичного метрополітену буде доводити безпідставність звинувачення у суді.
"За результатами комісійної будівельно-технічної експертизи зроблені висновки про те, що технічною причиною руйнування тунелю метро стала його неналежна експлуатація. Проведеною експертизою досліджено якість будівництва тунелю, порушень та будь-яких відхилень, які призвели до розгерметизації даного тунелю, не встановлено. Також встановлено, що заходи з усунення потрапляння води в тунель виконувались у період з березня 2011 року по грудень 2023 року без залучення фахівців науково-дослідних інститутів, метробуду, проектних та інші організацій або окремих фахівців, які б встановили причини пошкоджень та надали рекомендації по їх усуненню", - відповіли в прокуратурі.
Правоохоронці додали/, що посадові особи КП «Київський метрополітен» не надавали результатів жодних експертиз, чи інших документів, на яких ґрунтуються їх заяви про неякісні проєктні рішення під час будівництва тунелю між станціями метро та начебто виявлені відхилення від проєктних рішень при будівництві тунелю, що начебто і призвело до підтоплення.