Перспектива метро на Виноградар: нові терміни та суперечливі угоди
Днями стало відомо, що мешканцям Виноградара доведеться ще довше чекати на завершення будівництва метро.
КП "Київський метрополітен" та підрядник – ТОВ «Група компаній «Автострада» – підписали угоду про продовження термінів виконання робіт до 30 квітня 2027 року, передає СтройОбзор із посиланням на КВ.
Затримка викликана масштабними технічними складнощами, зокрема будівництвом двоярусного тунелю в умовах щільної забудови.
Підписана 21 листопада додаткова угода не лише змінила терміни, але й зменшила цьогорічне фінансування майже на 60 млн гривень – з 149,55 млн до 90 млн. Первинний контракт, укладений у серпні, передбачає будівництво станцій "Мостицька" і "Проспект Правди" та тунелів між ними. Сума угоди – 13,78 млрд гривень, однак кошторис залишається динамічним.
Обрання підрядника викликало чимало питань. На торги подалася лише одна компанія – «Автострада», інші ж заявляли про дискримінаційні умови. Наприклад, тендерна документація була доступна лише українською, а строки подання заявок обмежені трьома тижнями. Іспанська компанія Cobra Instalaciones y Servicios зверталася з проханням продовжити терміни для перекладу, але отримала відмову.
Українські учасники також висловлювали претензії до вимог. Наприклад, вимога щодо 50% річного доходу від очікуваної вартості контракту викликала нарікання через складну економічну ситуацію під час воєнного стану. Однак КП "Київський метрополітен" наполягав, що це гарантує спроможність реалізації проєкту.
Попри критику та затримки, підрядник регулярно звітує про прогрес. Як зазначається, будівництво таких масштабів має не лише технічні, а й фінансові виклики. Відтак, для мешканців Виноградара надія на метро залишається, хоча й трохи віддаляється.