Роботи з оновлення ділянки тунелю між «Деміївською» – «Либідською» завершені

Метро

Пусконалагоджувальні роботи на оновленій ділянці тунелю між станціями «Деміївська» – «Либідська» завершені. Відзавтра, 12 вересня, буде відновлений повноцінний рух поїздів між станціями «Героїв Дніпра» – «Теремки».

Про це повідомив мер Києва Віталій Кличко, передає СтройОбзор. 

«Увесь комплекс робіт тривав 9 місяців. За цей час підготували будівельний майданчик, переклали понад 200 кабельних мереж, зокрема мереж ДТЕКу, «Укртелекому», інших. Розробили котлован глибиною понад 15 м, демонтували стару частину тунелю довжиною у 27 метрів та побудували нову. Посилили з обох сторін і тунельну оправу, що примикає до нової ділянки (загальною довжиною понад 50 м). Уклали нові колії, відновили всі інженерні мережі, налагодили безпекові системи руху поїздів. Перегінний тунель між станціями «Деміївська» – «Либідська» знаходиться у складних гідрогеологічних умовах. Тому під час ремонту здійснили всі необхідні роботи з гідроізоляції тунельної оправи та хімічного закріплення ґрунтів навколо неї. Кошторисна вартість усього комплексу робіт склала 383 млн грн, що на 62 млн грн менше початкової вартості», – написав Віталій Кличко.

Він зазначив, що паралельно з відновлювальними роботами провели й експертні дослідження з визначення причин виникнення ситуації. Зокрема підтверджено, що її причиною є окремі помилки на етапі проєктування та неякісне виконання будівельно-монтажних робіт на етапі будівництва цієї ділянки тунелю.

А саме: оправа тунелю згідно з проєктом повинна експлуатуватися при значно меншому рівні ґрунтових вод; оправу тунелю збудовано неякісно з порушенням допусків монтажу кілець; не виконано компенсаційних заходів (хімічного закріплення ґрунтів), зокрема, для унеможливлення впливу перерізуючих зусиль тунелю у місці зміни інженерно-геологічних умов основи; жорсткість тунелю нижча проєктної – з причини застосування стінових блоків замість лоткових (зменшена товщина та відсутність ребер).

Крім того, проведеними лабораторними дослідженнями підтверджено грубі порушення при будівництві в частині відсутності хімічного закріплення ґрунтів навколо тунелю.