Перша черга будівництва метро на Троєщину може коштувати 68 млрд грн

Метро

Київрада розглядає проєкт будівництва Подільсько-Вигурівської лінії метро, що має з’єднати правий і лівий береги столиці.

Вартість першої черги, яка пролягатиме від станції "Глибочицька" до "Райдужної", становить близько 68 мільярдів гривень (приблизно 1,5 мільярда євро), передає СтройОбзор із посиланням на СтопКор. 

Комісія з питань місцевого самоврядування вже підтримала відповідний проєкт рішення Київради. У документі передбачено залучення кредитних коштів від міжнародних фінансових організацій. Для порівняння, загальний бюджет Києва на 2025 рік становить близько 90 мільярдів гривень.

Планується, що на початковому етапі буде збудовано шість станцій:

  • "Глибочицька" (з пересадкою на "Лук’янівську"),
  • "Подільська" (з пересадкою на "Тараса Шевченка"),
  • "Суднобудівна",
  • "Труханів острів",
  • "Затока Десенка"
  • "Райдужна"

У майбутньому лінію мають продовжити до "Солом’янської площі".

Втім, вартість та реалістичність будівництва викликали скепсис. Голова Деснянської РДА Максим Бахматов заявив, що «метро на Троєщину ніколи вже не буде», оскільки проєкт фактично застарів і не відповідає сучасним містобудівним умовам.

«Коли щось планується 40 років, місто змінюється. У результаті виходить, що метро впирається не в перон, а в озеро», - сказав Максим Бахматов.

Транспортний експерт Дмитро Беспалов назвав ідею будівництва метро на Троєщину «міським мемом». За його словами, столиця не має ні фінансової, ні інституційної спроможності реалізувати такий масштабний проєкт, а останнє техніко-економічне обґрунтування датоване ще кількома десятиліттями.

«Вартість може сягати 2,5 мільярда доларів — це непідйомна сума для столиці. Хто зараз дасть Україні такі гроші, коли є оборонні та відбудовчі потреби?», - підкреслив Дмитро Беспалов.

Експерт також наголосив, що навіть за наявності фінансування місто не готове до реалізації такого проєкту: мости Патона і Метро перебувають в аварійному стані, а на їхній ремонт потрібно близько мільярда євро.

Беспалов зазначає, що навіть оновлений Подільський міст упирається в озеро Радунка, а будівництво естакади через водойму викликає спротив екологів.

«Ймовірність, що метро там колись з’явиться, майже нульова», - додав Дмитро Беспалов.