Українці активніше орендують житло: попит зростає
Нове дослідження ринку нерухомості показує, що мотивація українців орендувати житло зростає, посилюються вимоги як орендарів, так і орендодавців, а ключовим викликом залишаються високі ціни.
Як повідомили СтройОбзору аналітики OLX Нерухомість, згідно з результатами дослідження, 40% українців планують орендувати житло у найближчі місяці, ще 37% вже орендують, а 8% перебувають на етапі оформлення документів.
Головний мотив – необхідність мати окреме житло, про що заявили 51% респондентів, що на 13% більше ніж рік тому. Серед інших причин оренди:
- покращення умов проживання – 37%;
- переїзд через роботу чи подорожі – 21%;
- потреби, пов'язані з війною – 26%;
- бажання вивчити ринок у майбутнє – 16%.
Більшість орендарів (75%) орієнтуються на схожі оголошення на платформах нерухомості. Ще 35% радяться із знайомими, 33% використовують аналітику сайтів, чверть застосовує онлайн-калькулятори цін. Лише 11% довіряють оцінку ріелторам. Інтернет-платформи залишаються беззаперечним лідером: 82% шукають житло через сайти оголошень. Значно рідше використовують соцмережі, знайомих чи приватних ріелторів.
Головними факторами вибору житла залишаються ціна (84%), район (71%), кількість кімнат (68%), близькість до транспорту та роботи (67%), розвинена інфраструктура (62%). Вперше до топ пріоритетів увійшли показники безпеки: наявність автономних джерел живлення, укриття та відсутність стратегічних об'єктів поблизу. Це враховує понад половина опитаних.
Основні проблеми:
- найвищі ціни (89%, +6% за рік);
- велика конкуренція над ринком (75%, +4%);
- часті відмови орендарям із тваринами, ВПО, людьми з інвалідністю чи військовим. Особливо зросла відмова сім'ям з маленькими дітьми — на 14% за рік.
На думку орендарів, власники житла найчастіше звертають увагу на:
- наявність свійських тварин (88%);
- наявність дітей (87%);
- кількість мешканців (83%);
- поведінка та зовнішній вигляд претендентів (82%);
- платоспроможність (80%);
- сімейний стан (78%);
- шкідливі звички (77%).
Також враховуються регіон походження (71%), статус ВПО (61%) та мова спілкування (42%).
При цьому опитування, проведене серед орендодавців, показує інший пріоритет. Так, 60% насамперед дивляться на платоспроможність, 59% – на наявність тварин, тоді як політичні погляди та мову спілкування важливі лише для 7% та 3% відповідно.



