Анна Лаєвська стала спікером дискусійної панелі «Тренди ринку нового житла»
13 серпня спільнота девелоперів з усієї України зібралася на захід, щоб обмінятися актуальною інформацією щодо девелопменту та маркетингу житла, послухати цікавих спікерів, взяти участь в тематичних дискусіях тощо.
Однією з центральних стала дискусійна панель на тему «Тренди ринку нового житла — куди рухатись, що планувати?», участь в якій взяли топменеджери великих українських будівельних компаній. Забудовника «Інтергал-Буд» представила Анна Лаєвська, комерційна директорка.
Розпочали дискусію з цінових трендів та прогнозів. Усі спікери були одностайні в тому, що вартість квадратних метрів буде зростати й надалі. Цьому сприяють два головних чинники: активізація попиту на якісні та сучасні житлові проєкти (перш за все, у вигляді інвестицій у нерухомість) та ріст цін на основні будівельні матеріали (цемент, метал тощо), оздоблювані й будівельні роботи, збільшення заробітних плат кваліфікованих спеціалістів, які безпосередньо вливають на собівартість будівництва.
«Ми порахували, що за останній місяць собівартість будівництва житла виросла на 100-120 доларів за м2. І сприяє цьому підвищення цін на основні будівельні матеріали та роботи» — зазначила Анна Лаєвська.
Сприяє зростанню ціни й сама якість житлових проєктів — девелопери вкладають все більше сил та грошей для створення цікавих концепцій з розвинутою інфраструктурою та ширшими можливостями для життя та відпочинку їхніх мешканців. Українці готові платити за додатковий комфорт та якісний сервіс.
Щодо змін в поведінці споживача, то в компанії «Інтергал-Буд» це, перш за все, стрімке зменшення середнього віку покупця (якщо раніше це був вік 30+, то сьогодні 25+) та ріст вимог до будівельних проєктів з боку покупця.
«Наші покупці сьогодні — це молоді люди креативних професій, які багато подорожують та бачать, як будують та живуть за кордоном. Вони хочуть й в Україні бачити подібні проєкти. І тут мова не лише про класну архітектуру та привабливі вестибюлі, це про можливість цікаво проводити час на території комплексу, працювати, навчатися та спілкуватися. Вони звертають увагу й на якість обслуговування у відділах продажів, як їх консультують, на скільки якісно та в якому обсязі надають інформацію про комплекс, дозвільні та проєкті документи, будівельні та оздоблювальні матеріали тощо» — розповіла Анна Лаєвська.
Покупці не готові сьогодні купувати просто квадратні метри, вони хочуть купувати комфорт, середовище, спільноту однодумців тощо. Спікери зійшлися на думці, що саме завдяки вибагливості покупців, будівельні компанії почали зваженіше підходити до вибору ділянок під комплексну забудову. Вони почали досліджувати навколишню інфраструктуру, транспортно-пішохідні потоки, вивчати соціально-демографічну ситуацію. І вже на основі цього формують портрет потенційного покупця та формат майбутнього житлового комплексу. До речі, експерти зазначили, що саме комплексна й багатофункціональна, а не точкова забудова — формат проєктів, які набувають все більшої популярності в Україні.
Загалом дискусійна панель підняла багато цікавих та актуальних питань. Кожен зі спікерів висловив своє бачення подальшого розвитку будівельного ринку, його головних трендів та форматів житлових проєктів, які будуть популярними в наступних роках.