Тренди ринку девелопменту 2025: впливи, популярні формати та інновації

Ірина Міхальова

Про те, які фактори впливатимуть на ринок девелопменту у 2025 році, які класи житлової нерухомості будуть найпопулярнішими, про інновації в підходах до девелопменту тощо Ірина Міхальова, CMO Alliance Novobud, розповіла на першій в цьому році зустрічі RED by ЛУН. Захід проходив у Київській школі девелопменту (KSD). Виступ експертки базувався на досвіді девелопера Alliance Novobud, який активно будує в столиці та в передмісті.

Серед основних трендів ринку девелопменту у 2025 році, на думку Ірини Міхальової:

  • Економічні та соціальні передумови: війна як ключовий фактор впливу на швидкість ухвалення рішення про придбання нерухомості, особливо у бізнес-класі; зміна фокуса інвестування — продажі на котловані практично відсутні, частіше інвестують на високих стадіях готовності або в готові об’єкти.
  • Ріст урбанізації київської агломерації: він зумовлений внутрішньою міграцією населення, яка робить привабливою саме заміську нерухомість, особливо це стосується Київської агломерації, в містечках якої вимушені переселенці осідають найчастіше. Тут наразі пропонують якісні проєкти з гарною інфраструктурою, які почасти виграють навіть у порівнянні зі столичними.
  • Зміни у запитах клієнтів: на вершині піраміди потреб покупця житлової нерухомості — безпека, комфорт та автономність. Споруди подвійного призначення на території комплексу, які, як варіант, можуть розміщуватися у підземних паркінгах та підвальних приміщеннях, альтернативні джерела енергії, якісні будматеріали та технології — ось запит сьогодення.

Таким чином, прогноз на 2025 рік виглядає наступним чином:

  • Подальше зростання інтересу покупців до столичного і, не тільки, передмістя.
  • Попит на багатофункціональні формати, в яких можна закрити усі побутові та навіть бізнесові потреби, але, при цьому, без високих парканів.
  • Популярність програм розтермінування та кастомізованих програм від забудовників. Актуальні обсяги фінансування програми «єОселя» просто не здатні покрити попит, тож покупці все частіше звертатимуться до пропозицій девелоперів.
  • Вплив інновацій та високих технологій від етапу проєктування й до післяпродажного обслуговування, впровадження тотальної інклюзивності тощо.