Анна Лаєвська стала спікером дискусійної панелі «Посткарантинний девелопмент: чого очікувати ринку?»
Про те, як будівельний ринок пережив три локдауни та як планує працювати далі, говорили на ексклюзивній дискусійній панелі, яку 26 травня на території готелю Hilton Kyiv організувала Конфедерація будівельників України.
До дискусії залучили представників найбільших українських девелоперів, серед яких і будівельна компанія «Інтергал-Буд». Спікером від забудовника виступила комерційна директорка Анна Лаєвська.
Під час виступу Анна відзначила, що найважчим періодом для ринку стали квітень та травень 2020 року. І якщо продажі компанії «Інтергал-Буд» залишалися доволі активними, то деякі компанії говорили про просідання у 50-60%. В цей період активізувалися професійні інвестори та спекулянти, які розраховували на певні дисконти, розглядали об’єкти на початковій стадії будівництва тощо. Спостерігався і доволі високий попит на комерційні приміщення, позаяк бізнесмени зрозуміли, що мати відокремлену, незалежну від роботи торговельних центрів територію для ведення бізнесу набагато рентабельніше та зручніше.
«Безумовно карантин торкнувся всіх основних бізнес-процесів будівельних компаній, хоча в нашому випадку, оскільки основні процеси вже були автоматизовані, нам не довелося глобально перебудовувати свою роботу. Ми витратили лише тиждень часу для перебудови логістичних процесів, пов’язаних з доставкою будівельників на об’єкти. Працівники офісу увесь цей час залишалися на своїх місцях, а компанія забезпечувала їх безпечними умовами праці та можливістю зробити безкоштовний тест. Щодо робіт на будівельних майданчиках, то тут також все відбувалося за графіком, оскільки в компанії є фінансові резерви для фінансування робіт незалежно від продажів» — зазначила Анна Лаєвська.
Значно змінилися й споживацькі смаки. Попит змістився у бік проєктів з великими прибудинковими територіями та зеленими зонами поблизу. Популярності набули квартири з терасами й загалом великогабаритні помешкання.
«Налагодження та підтримка якісної комунікації з покупцем — стало для нас пріоритетним питанням в період карантину. Ми всіма силами підтримували позитивний настрій, знімали відеоекскурсії, огляди житлових комплексів, звітували про динаміку будівництва, організовували цікаві та корисні онлайн-конференції на різні тематики тощо. Запустили телеграм-канал компанії, в якому розказуємо новини та публікуємо різноманітні пропозиції, наприклад, квартири місяця за найкращою ціною. Доволі вдалою ініціативою був і запуск брендованих велосипедів, які міг орендувати будь-хто та дістатися до пункту призначення» — розповіла присутнім Анна Лаєвська.
Щодо нинішньої ситуації на ринку та найближчих перспектив, то тут спікерка зазначила, що сьогодні попит на нерухомість повністю відновився — спостерігається неабияка активність професійних інвесторів та спекулянтів, які за відсутності високих ставок за депозитами, вбачають в інвестуванні у нерухомість чи не єдиний спосіб примноження заощаджень. Ціни на нерухомість будуть планомірно зростати, й до кінця року ми побачимо приріст у 15-20%.
«В планах компанії «Інтергал-Буд» на 2021 рік запуск восьми нових об’єктів. В основному це комплексна забудова з розвиненою інфраструктурою на великих територіях від 10 га. Концепт проєкту сьогодні має велике значення, покупці готові платити більше за якість, комфорт та умови, які повністю відповідатимуть їхнім потребам та очікуванням. Саме такі проєкти ми вже пропонуємо нашим покупцям і їхня кількість буде збільшуватися щомісяця» — підсумувала Анна Лаєвська.